Hirdetés

Találd meg az igényeidnek megfelelő utasbiztosítást

EUB utasbiztosítás

A magyarországi fotózás történetében sokan és sokszor fényképeztek szállodákat és vendéglőket is. Összeállításunkban régi fotók segítségével bemutatjuk  a legérdekesebb magyar szállodák múltbeli pillanatait.

Oroszországban – illetve akkor még a Szovjetunióban – kétszer jártam korábban, de Szentpétervár eddig kimaradt az életemből. Régóta szerettem volna eljutni Észak Velencéjébe is, 2016-ban 5 éve végül ez is sikerült.

Újra Albenában 1984. július. Most egy újabb osztálykirándulásról mesélek, az „Így utaztunk régen” rovatban.  Öt évvel az első osztályom bulgáriai osztálykirándulása után az 1984-ben végzett A4.b osztályommal újra oda szerveztem kirándulást.

Éppen idén lesz 40 éve, hogy középiskolás kis unokahúgommal kettesben utaztunk Romániába, a Fekete tenger partjára. Az Express ifjúsági utazási irodánál foglaltuk le a nyaralást, ezúttal kvázi társasutazás formájában. Ez azt jelentette, hogy a csoporttal utaztunk oda – vissza, teljes ellátást kaptunk és volt közös városnéző programunk is.

2004. májusában házasodtunk össze a férjemmel, majd rá pár hétre, még az előszezonban a Tunisair Légitársasággal elutaztunk Tunéziába, a nászutunkra. Azért választottuk ezt az országot, mert az utazási iroda kínálatában eléggé egzotikusnak tűnt ez az ország, elfogadható volt az ára és mert úgy gondoltuk, nem biztos, hogy még egyszer, valaha is eljutunk Afrikába.

Utazási élményeim megosztását most az egyik legszebb turista körutammal folytatom. Régi álmunk volt eljutni Párizsba! Én ugyan 90-ben voltam már, de csak rövid időre, mindössze 3 napot töltöttem ott, de sokat nem láttam a városból. Lényegében csak unokahúgom esküvőjén vettem részt. 2012-ben mentem nyugdíjba. Ez év őszén közalkalmazottként, a 40 éves jubileumi jutalom egy nagyobb összeghez juttatott, már ekkor elhatároztam, hogy ezt egy párizsi álomutazásra fordítom. Időközben betöltöttem a 60. életévemet is, a harmadik apropó meg a 25. házassági évfordulónk volt. Be is fizettünk egy 8 napos, autóbuszos Észak – Franciaországi körutazásra, 2013 szeptemberére.

Családi kapcsolataimnak köszönhetően, 2 – 3 évente volt szerencsém pár hetet Franciaország déli részén tölteni. Első alkalommal a Földközi-tenger partjának közelében, a Languedoc dombvidékre épült gyönyörű nagyvárosban, Montpellierben.  Ekkor látogattuk meg először a 89 óta kint élő unokahúgomat. Nagy izgalommal és várakozással készültünk rá. Ez volt az első igazi franciaországi utunk. Két évvel ezelőtt az esküvőn én ugyan voltam Párizsban, de az csak 3 napos villámlátogatás volt.

Egy vaskályhával felszerelt turistaszálló, egy prágai városnézés, majd egy retró szilveszter, azaz, három nap Prágában a hetvenes évek végén.

Szilveszter környékén férjemmel néhány napot Komáromban töltöttünk a Hotel Aqua wellnes szállóban. Vonattal utaztunk, majd a vasútállomásról gyalogosan jutottunk el a szállodához. Nagyon tetszett a hely, közvetlen átjárás volt a termálfürdőbe, kitűnő volt az ellátás is.

Egy újabb utazás története a 70-es évekből: És megint Csehszlovákia! Két év alatt négyszer is. Ez már szerelem… Ezúttal megint ketten Erzsivel utaztunk.

A 70-es évek végén szinte az egyetlen elérhető tengerpart nekünk, magyaroknak Bulgáriában volt. Ide vittem el én is az első osztályomat. Ezt mesélem most el.

Azon szerencsés emberek közé tartozom, aki élete során egyszer részt vehetett a Demokratikus Ifjúsági Világszövetség által szervezett baloldali ifjúsági világtalálkozók egyikén. A 12. VIT-en Moszkvában, 157 ország 26 ezer fiatalja vett részt. A magyar résztvevők két turnusban 8 – 8 csoporttal utaztak erre a nagyszabású rendezvényre.

1976-ban diplomáztam. Barátaimmal egy nagy utazással akartuk megünnepelni, hogy sikeresen  leállamvizsgáztunk. Az Express ifjúsági utazási irodán keresztül foglaltunk szállást (egyetemi kollégiumokba) és vonatjegyet (teljes útvonalra), kedvezményesen, NDSZ igazolvánnyal.

Megint egy építőtábor, egy „igazi”. Ezúttal tényleg a Szovjetunióban. Egy 20 fős ELTE-s csoport vezetőjeként és tolmácsaként vettem részt rajta.

Egy  részben turista úttá változott ausztriai építőtábori történet a hetvenes évekből Bécsből, ahol magyar diákok az ottani tudományegyetem vendégszeretetét élvezhették 3 héten keresztül.

TravelBay.hu

UTAZÁST TERVEZEL?

TALÁLD MEG A LEGJOBB ÁRAKAT!
Repülőjegy kereső
Rengeteg szálláshely, Last Minute kedvezmények, SZÉP kártya
Booking.com, Szallas.hu
Bérautó keresés A-tól Z-ig
A legismertebb cégek egy helyen, a világ minden pontján
DiSCOVER CARS
Utasbiztosítási kalkulátor
Hasonlítsd össze a legjobb biztosítók árait
Bank360
Facebook oldalunk
Utazási élmények első kézből!
TravelBay FB oldal

Több, mint 2.200.000 szálláshely!

Szállodák, apartmanok, villák, és még kempingek is a világ körül. Az év bármely szakában találhat szálláshelyet a legjobb árakon.