A Wuppertali függővasút - már több mint 100 éve járnak a csodájára

 
Wuppertal lakossága az ipari forradalom alatt a többszörösére nőtt, amit megfelelő eszközökkel kezelni kellett. A város vezetősége hamar észlelte a problémát, ezért egy teljesen új vasúti rendszer kiépítését tervezték amivel kezelni lehetett a megnövekedett lakossági igényeket.

 Utazási Tipp  
    Utazások, szállás Németország

Ekkor problémákba ütköztek:
 
Ahol ideális lett volna vasutat csinálni, be volt építve, ahol pedig lett volna rá lehetőség, ott pont a Wupper patak miatt nem lehetett építkezni.
 
Éppen ezért kezdték el 1898-ban építeni az Eugen Langen típusú egysínű függővasút-at ami, bár nem a leghatékonyabb, de a legolcsóbb megoldás volt. 1901. március 1-én adták át a nagyközönségnek, így több mint 117 éves. Wuppertalt érdemes a vasút születésnapján meglátogatni (március 1-én), mivel ekkor sokkal gyakrabban járnak a szerelvények.

Wuppertal szoveg kozott01

2016-ig 28 szerelvény volt üzembe helyezve, ezeknek a zöme 1972-ből és 1975-ből származnak, bár sokáig volt két, régi motorkocsi is a pályán, de ennek a típusnak a többsége vendéglői látványosságként és múzeumi darabként maradt fenn az utókor számára. 2016-ban új korszak kezdődött a függővasút történetében, amikor is ezt a 28 szerelvényt 31 új váltotta le.
 
A függővasút állomásai:
 
- Vohwinkel
- Bruch
- Hammerstein
- Sonnborner Straße
- Megszűnt üzemi fordító
- Zoo/Stadion
- Varresbecker Straße
- Westende
- Pestalozzistraße
- Robert-Daum-Platz
- Ohligsmühle
- Hauptbahnhof
- Kluse
- Landgericht
- Völklinger Straße
- Loher Brücke
- Adlerbrücke
- Alter Markt
- Werther Brücke
- Wupperfeld
- Oberbarmen Bf

 Utazási Tipp  
    Utazások, szállás Németország

A vonal Vohwinkel állomásnál kezdődik, és az Oberbarmen Bahnhofnál fejeződik be, a vonalnak összesen 20 állomása van (a megszűnt üzemi fordító nélkül). A kezdő-és végállomás mellett még fontos megállónak számít a Hauptbahnhof és a Zoo, vagyis az állatkert.
 
A fővasútállomást (a Hauptbahnhofot) 1848-ban nyitották meg,
 
a jelenlegi státusza műemlék, a környékén több rendőr és biztonsági kamera figyeli a helyet, őrzi a rendet. A nemzetközi állomáskódja 8000266, a hivatalos tulajdonosa és üzemeltetője a Deutsche Bahn. Öt vágánnyal rendelkezik és a düsseldorfi vonal egyik megállója. 19 évig (1995-2014 között) újították fel a függővasút megállóit, aminek következtében a szerkezetről sok fölösleges elemet eltűntettek és modernizálták a kocsik egy részét.
Wuppertal szoveg kozott02

A vonal 13,3 km hosszú. A kocsik körülbelül 600 voltos egyenárammal működnek. A szerelvény és a függőpálya között több keskeny acélgörgő található, ezek maximum 60 km/órával tudják mozgatni a vagont, ami átlagosan 26,6 km/órás sebességet ér el. A menetidő pedig változó, általában 28 és 30 perc közötti időintervallumra lehet számítani.

 

visszahívas kerese

Cikkek Németországról

© 2019 - Cartour Magazin - Minden jog fenntartva
Eng. szám: U-001831
weboldal készítés
magic page logo partner
Oldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. Bővebben