10 érdekesség Velencéről



  • A várost a fosztogató germánok elől menekülő telepesek alapították. A Nyugatrómai Birodalom folyamatos gyengülésével az északi germán törzsek előre kaptak, és egyre több területen fosztogattak. A tenger menti mocsaras lagúnák ideális búvóhelyet biztosítottak az újdonsült betelepülőknek.
  • Egészen ironikus ok miatt vált Velence azzá ami: a termőföldek hiánya miatt. A telepesek halászattal és sólepárlással foglalkoztak, majd rövidesen felfedeztek egy másik, sokkal jövedelmezőbb vállalkozást – a kereskedelmet.

 Utazási Tipp  
    Utazzon velünk Velence városába

  • A város védőszentje Szent Márk (lásd: Szent Márk tér), akinek a földi maradványait a velencei vezetés mindenképpen a településen akarta tudni, ezért pár kereskedő hajó elment 828-ban Alexandriába és elszállították a maradványokat. A muszlimok nem nézték meg a disznóhúsba csomagolt szarkofágot, ugyanis azt vallásuk tabuként kezeli.
  • A középkorban a dózsék által irányított városban mindig a dózse szava döntött a vallás ellenében – ezt mi sem bizonyítja jobban a második keresztes hadjáratnál, amikor a velenceiek elszállásolták a keresztény sereget, de költségként kifosztattak velük két keresztény várost, Velence riválisait, az akkor magyar koronához tartozó Zárát és Konstantinápolyt.
  • A hajó és a tenger szorosan kapcsolódik Velencéhez, mindig is a flotta volt a legelrettentőbb ereje a városnak. Ennek fényében nem meglepő, hogy először Velence látta el hajóit lőporos fegyverekkel.

velence erdekessegei szoveg kozt03

  • A Velencei Köztársaság rendelkezett egy Arzenállal, ami az ország hajó- és fegyverkészítő műhelye volt. Ez a 16. században a világ legnagyobb ipari létesítményének címével büszkélkedhetett. A komplexum elfoglalta az egész város 50%-át, ahol a hajók mellett lőszert, ágyúkat, evezőlapátokat, vitorlákat és köteleket is előállítottak.
  • Ezen a telepen 2000 szakmunkás mellett legalább ugyanennyi segédmunkás is dolgozott. A munkások éves borfogyaszta fejenként nagyjából 600 liter lehetett.
  • A futószalag megjelenését bár Henry Fordnak köszönhetjük, a velencei Arzenálban is kísérletet tettek valami hasonló létrehozására. Az építési folyamat részekre bontása mindig elég gyorsnak és hatékonynak bizonyult, és kiállta az évek próbáját. A köztársaság módszere olyan gördülékeny volt, hogy teljes hajókat raktak össze pár óra leforgása alatt.
  • A hatalmat egészen 1797-ig a velencei nagytanács gyakorolta, ami egy 300-400 főből álló testület volt a legrangosabb polgárokból. Az ő alapvető feladatuk volt a legfontosabb kormányzati szerepek betöltése. A tanács jelölte ki a dózsékat is, akiknek a hatalma életük végéig szólt.
  • A világ első kaszinója is a lagúnák csodálatos városához kötődik, amit 1638-ban nyitottak meg a nagyközönség előtt. Bár papíron bárki látogathatta, olyan szigorú volt a dresszkód, hogy a nem tehetős emberek azokat nem tudták teljesíteni. A kosztüm részét képezte egy méregdrága, háromszögletű tricorn kalap, amit csak a rangos emberek engedhettek meg maguknak.

 

visszahívas kerese

Cikkek Olaszországról

© 2019 - Cartour Magazin - Minden jog fenntartva
Eng. szám: U-001831
weboldal készítés
magic page logo partner
Oldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. Bővebben